joi, 21 septembrie 2017

Carrie Bradshop, vintage și Lyon

Franța s-a întâmplat pentru prima dată acum o săptămână. Lyon, mai exact. Dincolo de eleganța și aristocrația orașului, locul m-a impresionat prin liniște. Dar nu vorbesc despre pustietate, lipsa activităților, a obiectivelor turistice sau a oamenilor, povestesc despre o liniște pe care eu am simțit-o, dincolo de zgomotele specifice fiecărui oraș sau a celor care vin din interiorul propriei persoane.
Mi-am închipuit că este vorba despre o liniște asumată, provenită din respectarea spațiul celuilalt, din bun simț, profesionalism, zâmbete și subtilitate în atitudine.






La această senzație cred că a contribuit și misterul lyonez, însemnând faptul că orașul se lasă descoperit, lăsând turiștilor ocazia să îl alcătuiască precum un puzzle. Celebrele traboule reprezintă lungi coridoare din interiorul blocurilor, pentru care locatarii semnează un acord prin care răspund de curățenia acestor pasaje împreună cu cedarea accesului turiștilor prin interiorul lor, către alte străzi.



Acestea fiind spuse, după ce ghidul ne-a trasat conturul unora dintre cele mai impresionante clădiri și locuri ale Lyonului, în orele libere mi-am permis să mă aventurez, fără internet, prin Medieval Town.
La sfârșitul drumului, când aproape m-am dat bătută, remarcând faptul că încearcarea de a găsi un vintage boutique a eșuat remarcabil, m-am oprit instantaneu când am dat cu ochii de următorul afiș:
Carrie Bradshop - vintage, couture et curiosites



Nu mi se întâmplă de multe ori să zâmbesc singură pe stradă, dar în această ocazie efectul s-a produs involuntar. Am deschis ușa emoționată și am intrat.



De ce mi-ar provoca Carrie Bradshaw o astfel de reacție? Cine a avut un Mr. Big în viața ei sigur știe ce spun. "Sex and the city" a fost serialul studenției, a nocivității unei iubiri a la marca Big, a primelor încercări de scris și a unei prietenii vechi. A fost serialul în care m-am regăsit în unele momente, în care am râs în altele și am empatizat cu suferințele fiecărei etape din viața personajelor. Dar mai ales fiindcă mi-aș fi dorit să fiu o Carrie, având o atitudine de Miranda, îndrăznind ca Samantha și iubind frumosul și inocența precum Charlotte.

Cu aceste flashback-uri în minte am deschis ușa, dincolo de care m-a suprins un zâmbet larg și un "Bonjour, madame!" autentic. Bucuria cu care am fost întâmpinată m-a făcut să-mi las rucsacul la casă și să mă las purtată de anii care aveau să mi se descopere prin articolele boutique-ului. Instalată comod în această atmosferă, mi-am permis să descos povestea domnului chic (prima fotografie), care scrie și pentru Marie Claire. Enchantée!


  • În linii mari aceasta s-a întâmplat dintr-o dorință de a oferi publicului o alternativă, de a le îndemna pe doamne sau domnișoare să-și completeze ținutele cu accesorii vintage, astfel încât aparițiile lor să însemne unicitate și caracter. Îmi spune că un mare brand se asortează perfect cu un vintage!

  • De asemenea, îmi povestește că multe dintre magazinele vintage s-au închis din cauza prețurilor prea ridicate, de aceea înainte de a-și deschide Carrie Bradshop-ul, timp de doi ani, a studiat piața. Aceasta a însemnat colaborarea cu diverse magazine și ateliere de modă, unde vindea articole vintage, pentru a avea o privire realistă în ceea ce privea cererea. S-a convins de fidelitatea și pasiunea cumpărătorilor săi, astfel încât astăzi se află la cea de-a 10 aniversare a boutique-ului!

  • De ce Carrie Bradshaw? Pentru că este un fashion icon și pentru că personajul său face legătura dintre trecut și prezent, reprezentând un model pentru generațiile tinere și o nostalgie pentru cele mai trecute prin viață.
Atmosfera magazinului este un vis pentru fiecare iubitor de vintage, iar compania domnului chic completează experiența. Dacă probezi o rochie, cu siguranță își va spune părerea, uitându-se la croială, tăietură și forma corpului tău, explicându-ți motivele pentru care rochia a fost croită în acel mod. 
Cred că experiența din Lyon nu putea să aibă alt final mai potrivit pentru mine. I-am luat cartea de vizită și mă voi întoarce. Trebuie să probez o rochie!








0 comentarii:

Trimiteți un comentariu