joi, 30 martie 2017

Despre motivație și pepeni

Când vine vorba de motivație, ce te face să-ți ieși din pepeni? 

Vocea Umană


Nu mă refer la acei pepeni tradiționali din vorba românească de duh, ci la aceia care reușesc să clintească un sâmbure de energie din tine.
Cu toate că motivația/energia/creativitate există în noi ca stare naturală, uneori avem nevoie de agenți externi care să facă aceste stări să iasă la suprafață.

Am exploatat latura asta destulă vreme în mod inconștient. Căutam surse de inspirație doar fiindcă îmi ofereau pe moment o stare de bine. Ar spune cineva că mă îmbătam cu apă rece. Dar nu. Pe urmă am observat că toate acele surse rămâneau ascunse în creier, se îmbinau cu altele până când rezultau într-o idee nouă. Ai putea să îi spui și muză.

După ce am devenit conștientă de faptul că sursele mele de inspirație însemnau și sursele mele de motivație, am încercat (pe cât posibil) să revin la ele. Am căutat să le introduc în rutina zilnica/săptămânală și pentru unele am rămas chiar fidelă. Alegerea este cea care mută munții și cea care te duce cu un pas mai departe de ceea ce erai ieri. Astfel că am ales.

Ceea ce urmează nu este un top, ci o listă care rămâne deschisă și care ar trebui să fie adăugită și revizuită până la finalul anului. Așadar:

1.Din categoria tipărite, pe care le răsfoiesc atunci când am timp dimineața, în weekend sau oricând simt nevoia de o informație de calitate, o descrețire de frunte, interviuri profesioniste, scot din pepeni artileria grea:

  • Revista DOR 
  • Flacăra
  • Dilema Veche
  • Mai nou am descoperit GRANTA-the magazine of new writing, o colecție de povestiri, poezie, artă, fotografie, reportaje. E pe WishList!
Vocea Umană

Vocea Umană

2.Video, vloguri, emisiuni. Încerc să renunț la multitasking, dar practica încă e o problemă. De aceea, de multe ori, în căști îmi vorbesc oameni, pe monitor îmi fac treaba de zi cu zi.

  • LA CAFEA, un matinal terminat de cei de la Creative Monkeys, pe care l-am descoperit anul trecut. Vorbesc oamenii despre cărți, evenimente, filme, societate și bălării. Se zvonește că vor reîncepe! Long live the creative monkeys (LLTCM)!


  • Mic dejun cu un campion, descoperită acum 2 ani. într-o sâmbătă de primăvară, pe vremea când Mircea Albulescu încă ne mai oferea plăcerea unui mic dejun în compania sa. Acela a fost primul episod pe care l-am urmărit și care m-a făcut să o admir pe Daniela Zeca Buzura, să descopăr eleganța actorului și să rămân fidelă emisiunii.


  • Un pic de fashion nu strică nimănui. Nu atunci când o urmărești pe Balabanca, duminică seara, alături de un prieten la fel de vechi ca cel mai bun vin. Andreea Balaban, această femeie vintage din cap până în picioare, cu cercei pe măsura curajului său, cu umor și bun gust, îmi hrănește plăcerea pentru antichități, băbăciuni și îngrijire personală. Vorbește și despre cărți, călătorii, SH-uri, târguri, vechituri.



  • Cine nu vrea bani mai mulți? Cine nu își dorește properitate? Cine nu știe de Andy Szekely? Are 20 de ani...în domeniul educării oamenilor mari. Crede în dezvoltarea personală, în organizare, disciplină, muncă și păstrează un accent de Moldova care îl face simpatic. Oferă și webinarii gratuite, așă că nu costă să îl asculți câteva momente. Pe mine m-a cucerit și abia aștept momentul unui seminar.



3. BLOGURI. Deși sunt atât de multe pe piață. fiecare aduce amprenta personală. împreună cu principii, valori și secrete din culise. Îmi plac blogurile simple, luminoase, cu și despre cărți, viață bună, lecții, învățături, copii și inspirate din viața personală.





Pentru o viață sănătoasă, consumați câteva minute de inspirație pe zi!


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu